FRISS werkt samen met FIN-X voor geavanceerde betrouwbare AI in de verzekeringsindustrie

Jan 9, 2024

FRISS en Fin-X

Utrecht – FRISS, ‘s werelds meest toegepaste oplossing voor geautomatiseerde oplossingen bij P&C verzekeraars, presenteert met trots de strategische samenwerking met FIN-X, een gerenommeerd onderzoeksinitiatief van de Hogeschool Utrecht, met een focus op innovatieve technologieën en betrouwbare AI. Deze samenwerking benadrukt de inzet van FRISS voor meer geavanceerde en betrouwbare AI-ontwikkelingen in de verzekeringsindustrie, en sluit aan bij de toewijding om de volledige potentie van AI te benutten en de risico’s te beperken.

In een alsmaar evoluerend landschap waarin AI een cruciale rol speelt bij het transformeren van de verzekeringssector, erkent FRISS het belang van betrouwbare AI-ontwikkeling. De samenwerking met FIN-X vertegenwoordigt een belangrijke stap met als doel ethische en marktconform inzet van kunstmatige technologie bij verzekeringen.

FRISS’ toewijding aan betrouwbare AI

FRISS heeft altijd al prioriteit gegeven aan betrouwbare AI-ontwikkelingen, met een balans waarbij innovatie wordt omarmd, binnen de kaders van de wetgeving. In een recente blog post, genaamd "De Toekomst van Verantwoorde AI: het vinden van de balans tussen regelgeving en innovatie”, beschrijft FRISS de filosofie en toewijding om AI-oplossingen alsmaar te verbeteren.

De samenwerking met FIN-X maakt het voor FRISS mogelijk om de laatste onderzoeken en inzichten in betrouwbare AI te benutten, en daarmee te verzekeren dat de nieuwste ontwikkelingen verder gaan dan de industrienorm.

De grootste voordelen voor de verzekeringsindustrie.

FRISS is toegewijd om de allernieuwste betrouwbare AI-ontwikkelingen toe te passen in de oplossingen. De samenwerking met FIN-X zet kracht bij deze belofte, en verzekert dat de AI-technologie van FRISS voldoet aan de hoogste ethische norm.

Richard Bakker, Hoofd Wetenschappelijke Data bij FRISS legt uit: "Terwijl we in razend tempo het alsmaar evoluerende AI-landschap in de verzekeringsindustrie verkennen, blijft betrouwbare innovatie ons hoofddoel. De samenwerking met FIN-X staat voor een strategische samenwerking die FRISS naar nieuwe hoogtes zal brengen met betrekking tot ethische AI-ontwikkelingen, waar zowel verzekeraars als de gehele industrie van zullen profiteren."

"Bij FIN-X kijken we enorm uit naar onze samenwerking met FRISS, een bedrijf dat bekendstaat om de toewijding aan innovatie en betrouwbare AI," aldus Dr. Martin van den Berg, Head of Research van FIN-X. "Samen kunnen we waardevolle inzichten toevoegen aan het alsmaar ontwikkelende vraagstuk met betrekking tot AI-ontwikkelingen in de verzekeringsindustrie, waarbij we een cultuur van conformiteit en innovatie stimuleren."

FRISS’ samenwerking met FIN-X bevestigt de positie van industrieleider die zich inzet voor betrouwbare AI. De inzichten die voortkomen uit deze samenwerking zullen niet alleen ten goede komen aan FRISS’ oplossingen, maar ook bijdragen aan de algehele discussie betreffende betrouwbare AI bij verzekeringen.

Over Fin-X

Kijk voor meer informatie bij: Fin-X | Hogeschool Utrecht.