FRISS en Munich Re Breiden Partnerschap uit om Verzekeraars Wereldwijd Meerwaarde te Bieden

Oct 6, 2019

FRISS, de marktleider in AI aangestuurde risico en fraude detectie oplossingen voor schadeverzekeraars, heeft vandaag (10 oktober red.) aangekondigd dat het partnership met Munich Re wordt verlengd. Munich Re is een toonaangevende herverzekeraar en aanbieder van verzekeringsgerelateerde oplossingen. Samen met FRISS supporten zij eerlijk verzekeren en binden ze de strijd aan tegen verzekeringsfraude.

De uitbreiding van het contract volgt op de succesvolle samenwerking in Latijns-Amerika en Iberië, waar beide partijen intensief samenwerken om fraude te bestrijden en risico's voor schadeverzekaars te beperken. De partijen zijn overeengekomen om ondersteuning te bieden aan verzekeringsmaatschappijen wereldwijd.

De Global Consulting Unit van Munich Re stimuleert transformatieve veranderingen in de verzekeringswereld door gebruik te maken van data-gebaseerde wetenschap en digitalisatie. De unieke oplossingen van FRISS bieden een volledig geïntegreerde, hybride combinatie van krachtige AI, voorspellende modellen, netwerkanalyse en tekstmining en ruim 600 kant-en-klare risico- en fraude-indicatoren die door verzekeraars worden gebruikt om real-time risicobeoordelingen uit te voeren ten behoeve van acceptatie, fraudedetectie bij claims en onderzoeken van de afdeling Speciale Zaken. Deze oplossingen worden onderdeel van Munich Re 's consultatieve portefeuille en bieden de klant een duidelijke meerwaarde naast de traditionele herverzekeringsdiensten.

Munich Re en FRISS combineren best practices uit de verzekeringsbranche en bieden praktische oplossingen die ten doel hebben de bedrijfsactiviteiten verder te ontwikkelen en verbeteren. Verzekeraars profiteren van een efficiëntere bedrijfsvoering en een versnelde klantenservice, hetgeen een positieve invloed heeft op de klanttevredenheid en klantervaring.

Joachim Mathe, hoofd van Munich Re 's Global Consulting: "Veel van onze verzekeringsklanten zien de noodzaak in van efficiëntere werkprocessen, lagere claimkosten en het vergroten van hun concurrentievoordeel via verdere automatisering. Om maximaal te profiteren van deze nieuwe mogelijkheden, hebben verzekeraars relevante competenties op het gebied van digitale verwerking en data-analytics nodig, inclusief een modern IT-systeem dat dergelijke competenties ondersteunt. De combinatie van onze strategische expertise en know-how als wereldspeler en de op AI gebaseerde fraude- en risico-oplossingen van FRISS helpt onze klanten effectieve besluiten te nemen die zijn gebaseerd op het grotere plaatje."

Ariane Braam-Verkoren, SVP Global Alliances bij FRISS: "Ik ben bijzonder blij met de uitbreiding van ons partnerschap met Munich Re. Dit bevestigt het vertrouwen na de jarenlange vruchtbare samenwerking in Latijns-Amerika en Iberië. Als gevestigd Insurtech-bedrijf helpt FRISS verzekeraars in hun digitale transformatie. Samen met Munich Re kunnen we deze transformatie van onze klanten nog beter vormgeven. We gaan wereldwijd aan de slag om de verzekeringswereld eerlijker te maken."

Over Munich Re

Munich Re is een van 's werelds grootste aanbieders van herverzekeringen, directe verzekeringen en verzekeringsgerelateerde risico-oplossingen. De groep bestaat naast de kapitaalbeleggingsmaatschappij MEAG uit de bedrijfsonderdelen Herverzekering en ERGO. Munich Re is wereldwijd actief en houdt zich bezig met alle productgroepen van de verzekeringsbranche.

Sinds de oprichting van het bedrijf in 1880 staat Munich Re bekend om zijn ongeëvenaarde expertise op het gebied van risico en zijn gezonde financiële positie. Het bedrijf biedt klanten financiële bescherming tegen buitengewone schade, denk aan de aardbeving in San Francisco in 1906, het Atlantisch orkaanseizoen van 2017 en de bosbranden in Californië in 2018. Munich Re beschikt over een opmerkelijke innovatiekracht, waardoor het bedrijf ook dekking kan bieden voor uitzonderlijke risico's zoals raketlanceringen, hernieuwbare energie, cyberaanvallen of pandemieën.

Het bedrijf speelt een doorslaggevende rol bij de stimulering van de digitale transformatie in de verzekeringsbranche en heeft op die manier zijn vermogen tot risicoanalyse en het aanbod aan geleverde diensten verder kunnen uitbreiden. Maatoplossingen en het feit dat het bedrijf dicht bij zijn klanten staat, maken van Munich Re een van 's werelds meest gewilde risicopartners voor bedrijven, instellingen en particulieren. www.munichre.com