Tower Versnelt Schadeproces Door Partnerschap Met FRISS

Oct 4, 2021

Tower Versnelt Schadeproces Door Partnerschap Met FRISS

De Nieuw-Zeelandse verzekeraar Tower streeft naar verdere automatisering van het schadeproces om hun klanten sneller te kunnen helpen. Het in real-time screenen van eerlijke en verdachte schadeclaims wordt mogelijk dankzij Towers' internationale partnerschap met FRISS.

“Technologie en data vormen de kern van onze strategie om de verzekeringsbranche te innoveren en onze klanten beter van dienst te zijn met een eenvoudige en prettige gebruikerservaring", vertelt Blair Turnbull, CEO van Tower.

“FRISS is wereldwijd de meest geïmplementeerde oplossing voor risicobeperking die werkt met krachtige AI-technieken zoals voorspellende modellen, netwerkanalyse en tekstmining. Door schadeclaims met een laag risico op fraude via een versnelde procedure af te handelen, kunnen ze gestandaardiseerd en nog sneller worden gecontroleerd met een grotere nauwkeurigheid."

Volgens het Insurance Fraud Bureau of New Zealand kan ca. 10 procent van het verlies van de schadeverzekeraars worden toegerekend aan false positives. De aard van deze fraude varieert sterk, van het toevoegen van extra zaken op het schadeformulier tot het in scène zetten van ongelukken, maar leidt in alle gevallen tot hogere premies voor andere verzekeringsklanten.

“Tower doet zijn uiterste best om de Nieuw-Zeelanders voor te bereiden op het onverwachte. Daarom is het nodig dat we over een zo efficiënt mogelijk systeem beschikken om onnodige kosten te verminderen en de klantervaring te verbeteren", aldus Turnbull.

Tower zal in de komende maanden een begin maken met de implementatie van de FRISS-oplossing in het schadeproces. “We zijn erg enthousiast dat we Tower met onze op AI gebaseerde oplossingen kunnen ondersteunen bij het digitaliseren van hun processen en de toch al klantgerichte dienstverlening te verbeteren" , vertelt FRISS VP Asia Pacific Ariane Braam-Verkoren.

“De real-time oplossing van FRISS is een unieke combinatie van kant-en-klare risico- en fraude-indicatoren en krachtige AI-technieken, zoals voorspellende modellen, netwerkanalyse en tekstmining. Dit zorgt ervoor dat Tower aanzienlijk beter in staat zal zijn om de bedrijfsprocessen veilig te digitaliseren."

Het partnerschap sluit zeer goed aan bij de strategie van FRISS om de steun voor eerlijk verzekeren. FRISS kijkt uit naar de goede resultaten waarvan Tower de vruchten zal plukken in de nabije toekomst.